- Trang chủ-Home
- Luật QT-International Law
- Điều ước - Treaties
- Tuyên ngôn nhân quyền quốc tế (UDHR)
- Các công ước chính về nhân quyền - Basic Treaties on HR
- Các ngành luật khác - other law branches
- Điều ước Việt Nam tham gia - Treaties participated by Vietnam
- Bình luận / Khuyến nghị chung - General Comments/Recommendations
- Báo cáo - Reports
- Cơ chế & Thủ tục - Mechanism & Procedure
- Án lệ - Case law
- Điều ước - Treaties
- PL Việt Nam-Vietnam Law
- NC&GD-HR Researchs
- E-Learning
- Đào tạo-Education
- Đào tạo thạc sĩ - Master Degree
- Liên hệ-Contact
Globalization and Human Rights
Đăng bởi master lúc T3, 10/31/2017 - 18:52
NỘI DUNG MÔN HỌC/ COURSE SYLLABUS
Mã/Code *Elective |
|
Tên Course title |
Quyền con người và toàn cầu hoá Human rights and Globalisation |
Số tín chi/# of credits |
3 |
Sốthờigianlênlớp / Lecturing hours |
3 hours x 5 teaching sessions = 15 hours 1 seminar (student) = 3 hours |
Time |
21 Nov – 25 November 2016 |
Name of course instructors/lecturers |
PGS. TS. Vũ Công Giao TS. Lã KhánhTùng TS. Ngô Minh Hương |
Language conduct |
Vietnamese Readings in English and Vietnamese |
1. Mụctiêuđàotạo |
|
The course aims to build knowledge and critical thinking of students on concept, scope of human rights in globalisation tren including how human rights are fulfilled in relations with sustainable development and poverty. The course also include how Human rights becomes crutial in gloabal and regional trade and finance negotation with the role of IFIs |
Môn học này nhằm giúp học viên có các kiếnthứcvàtưduyphảnbiệnvềcáckháiniệmvànộihàmcủaquyền con ngườiđốivớicácvấnđềcủatoàncầuhoá, baogồmquyền con ngườitrongpháttriểnbềnvữngvànghèođói. Môn họccũngbaogồmcácnội dung vềlàmthếnàoquyền con ngườiđượcđảmbảotrongcácthoảướcvàthoảthuậnthươngmạitàichínhquốctếvàkhuvực. |
2. Course content summary |
2. Nội dung chính |
1. Human rights and Globalisation: concept 2. Human rights and Poverty and Food security 3. Human Rights and Sustainable Development Environment and Climate Change 4. Human rights and Sovereignty: Migration and Citizenship 5. Human rights and role of IFIs
|
1. Quyền con ngườivàtoàncầuhóa 2. Qyuyền con người, nghèovàvấnđề An Ninhlươngthực 3. Quyền con ngườitrongvấnđềpháttriểnbềnvữngvàbiếnđổikhíhậu 4. Quyền con người, chủquyềnvàvấnđềcôngdân 5. Quyền con ngườivàvaitròcủacácđịnhchếtàichínhquốctế |
Criteria for Evaluation and Exam
Two synopsises hand-in English; one mid-way, the other at the end 40 % (20 %) each
Two class presentations (group work), and class participation 20 % (10% each)
Final exam (take home paper) : An academic paper of around 3-4000 word 40 %
Lectures and Readings
-http://www.ohchr.org/Documents/Publications/PovertyStrategiesen.pdf
-http://www.un.org/millennium/declaration/ares552e.htm
- Freedom from poverty as a human right: economic perspectives (Andreassen, Bard
A.,Marks, Stephen P.,Sengupta, Arjun)
-http://siteresources.worldbank.org/INTPOVERTY/Resources/WDR/approutl.pdf
- Ashish Bansal, GLOBALIZATION AND HUMAN RIGHTS: HELP OR HINDRANCE,
- R M Kamble, Impact of Globalization on Human Rights and Environmental Protection, International Journal of Scientific and Research Publications, Volume 3, Issue 5, May 2013
- Alan O. Sykes, International Trade and Human Rights: An Economic Perspective,
- Nisar Mohammad bin Ahmad, The Economic Globalisation and its Threat to Human Rights, International Journal of Business and Social Science Vol. 2 No. 19 [Special Issue - October 2011